Procesy w przedsiębiorstwie – na czym konkretnie polegają?

Podejście procesowe to nowość na rynku, jednak im szybciej firma czy dane przedsiębiorstwo zaaplikuje tą metodę w swojej organizacji, tym szybciej zauważy korzyści, zarówno zewnętrzne związane ze sprzedażą czy pozyskiwaniem nowych klientów, jak i wewnętrzne.

Co to są procesy w przedsiębiorstwie?
Aby móc odpowiedzieć sobie na to pytanie, należy wyjść od podstawowej definicji procesu. Mówi ona, iż procesem należy nazwać szereg zadań lub zdarzeń, które następują bezpośrednio po sobie i pozostają w relacji przyczynowej. Może to być także grupa czynności, które muszą coś pobrać, przebadać i przeanalizować, by móc zapewnić konkretny, ostateczny wynik – zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny. Należy jednak podkreślić i być tego świadomym, że każdy proces zużywa zasoby firmy, aby móc zapewnić jej konkretny, oczekiwany rezultat.

Wydajne procesy w przedsiębiorstwie i ich modelowanie
Należy pamiętać, że wszystkie procesy można modelować. Takie modelowanie może odbywać się na podstawie ogólnie znanej normy o nazwie IDEF, która w znacznym stopniu ułatwia tworzenie wykresów w przedsiębiorstwach, a także budowanie różnego rodzaju modeli w firmach, np. model komunikacje wewnętrznej, zależności funkcyjnych, czy przepływu informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *